Institutet för entreprenörskaps- och småföretagsforskning
– sprider kunskap om entreprenörskap, innovation och småföretag
citatTa del av vår Q&A med Johan Wiklund på temat adhd och entreprenörskap
Läs Helenes inlägg på esbribloggen
Publicerad: 1997-04-08
Följande text publicerades även i Entré nr 1, 1997:

Sundsvallsföretag kartlagda

Företagsklimat, tillväxt och strategier - en studie av småföretagarna i Sundsvall presenterades i våras på Mitthögskolan i Sundsvall. Syftet var att undersöka företagsklimatet i Sundsvall. Analysen visar:

- att företag som växer eller planerar an växa leds av företagare som värderar sig själva högre än sina småföretagarkollegor.

- att företag som är profillösa inte har haft en lika gynnsam utveckling som företag med en strategisk inriktning.

- att företag med höga tillväxtambitioner satsar på att utveckla nya produkter. Forskarnas ambition är art fortsätta sina studier på andra orter, vilket på sikt gör det möjligt att göra jämförelser över landet.


Text: - -


 
Kommentera artikeln
Kommentarer
Namn
Länk till egen sajt/blogg
Kommentar
 
Mest lästa artiklar nu