Institutet för entreprenörskaps- och småföretagsforskning
– sprider kunskap om entreprenörskap, innovation och småföretag
citatEftersom dessa individer ofta är impulsiva kan entreprenörskap vara ett passande yrkesval
Läs Helenes inlägg på esbribloggen
Publicerad: 2020-05-08
Följande text publicerades även i Entré nr 1, 2020:

Med magkänslan som guide i modedjungeln

Med magkänslan som guide i modedjungeln
I boken Fashionabla varumärken och passionerade entreprenörer av Karin Winroth (Ekerlids, 2020) får vi följa två framgångsrika entreprenörer i modevärlden. Svenska designern Elin Kling och Mira Duma – rysk digital entreprenör och investerare – startade sina banor i blogg- respektive medievärlden. Författaren beskriver hur de har kunnat se potentiella marknader och vågat experimentera med sina affärsmodeller. Men också hur de har lyckats bygga och kommunicera varsin persona på nätet som attraherat följare, kunder och andra aktörer. Kling och Duma är goda exempel på vikten av att våga lita på sin magkänsla i en bransch där förändringar går oerhört snabbt, menar Winroth.


Text: Maria Linde


 
Kommentera artikeln
Kommentarer
Namn
Länk till egen sajt/blogg
Kommentar
 
Mest lästa artiklar nu